U današnjem digitalnom dobu, STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) obrazovanje postalo je izuzetno važno. Prepoznajući značaj STEM-a u oblikovanju budućnosti i osnaživanju mladih, projekt STEM Akademija napravio je značajan korak prema promicanju STEM-a među djecom i mladima. Projektom je proizvedena digitalna publikacija, Koraci prema uspješnoj popularizaciji STEM-a kod djece i mladih, koja pruža vrijedne uvide u iskustva i izazove s kojima se suočavaju organizacije civilnog društva pri provođenju STEM programa za djecu i mlade. U ovom blogu istražit će se ključne istaknutosti publikacije i osvijetliti važnost misije projekta STEM Akademija.
Identifikacija ciljeva
STEM Akademija ima za cilj jačanje vještina i kompetencija potrebnih u 21. stoljeću te poticanje logičko-matematičke inteligencije, digitalne i tehnološke pismenosti te samosvijesti. Ona ne samo da osnažuje mlade kao korisnike u pogledu njihovog položaja na tržištu rada i stjecanja životnih vještina, već radi i na uključivanju organizacija civilnog društva u popularizaciju STEM područja među djecom i mladima.
Ključna saznanja i preporuke
Jedna od ključnih aktivnosti spomenutih u publikaciji bila je provođenje istraživanja o iskustvima i izazovima s kojima se susreću organizacije civilnog društva koje provode STEM programe za djecu i mlade. Na temelju rezultata istraživanja, pripremljene su vrijedne preporuke za organizacije koje već djeluju u ovoj oblasti i za one koje planiraju krenuti s prvim STEM programima za mlade.
Izvještaj naglašava ulogu roditelja i učitelja kao ključnih utjecatelja u stvaranju interesa za STEM područja među djecom. Preporučuje se usmjeravanje marketinških napora prema tim segmentima, prepoznajući njihov utjecaj na podizanje svijesti i potražnje za STEM programima. Investirajući u obrazovanje roditelja i učitelja te pružajući im potrebne alate i resurse, STEM Akademija vjeruje da se interes za STEM može značajno povećati.
Učinkoviti kanali komunikacije
Da bi se STEM aktivnosti i programi promovirali na učinkovit način, publikacija ističe važnost korištenja online i offline kanala komunikacije. Online kanali uključuju newslettere distribuirane putem e-pošte, web stranica organizacija civilnog društva na kojima se mogu pronaći informacije o njihovim STEM programima te društvene medijske platforme poput Facebooka i Instagrama. Iskorištavanjem navedenih online kanala, STEM Akademija nastoji doseći širu publiku i uključiti je u STEM inicijative.
Offline kanali komunikacije, poput organiziranja radionica, festivala i jednodnevnih događanja iz STEM područja, imaju važnu ulogu u olakšavanju praktičnih iskustava i interaktivnih mogućnosti učenja za djecu i mlade. Kombiniranjem online i offline kanala, STEM Akademija cilja stvoriti sveobuhvatan i angažirajući ekosustav za promicanje STEM-a.
Zaključno
Digitalna publikacija, Koraci prema uspješnoj popularizaciji STEM-a kod djece i mladih, pruža sveobuhvatan pregled projekta STEM Akademija i njegovih nastojanja da popularizira STEM obrazovanje među djecom i mladima. Adresirajući iskustva i izazove s kojima se suočavaju organizacije civilnog društva, nudi vrijedne preporuke za poboljšanje učinkovitosti i utjecaja STEM programa. Razumijevanjem važnosti uključenosti roditelja i učitelja te korištenjem različitih komunikacijskih kanala, STEM Akademija nastoji osnažiti mlađu generaciju vještinama i kompetencijama potrebnim za budućnost. S uvidima koje pruža digitalna publikacija, ovaj projekt služi kao katalizator za pozitivne promjene i opremanje djece i mladih s potrebnim vještinama za uspjeh u svijetu vođenom tehnologijom.
Provedba projekta STEM akademija započela je 29.06.2021. i ukupnog je trajanja dvije godine. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je sufinancirao Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.224.392,86 kn.